איך עובד הפרסום דרך הפייסבוק?
כיצד ואיך להתנהל נכון עם פרסום מוצרים או שירותים דרך פלטפורמת הפייסבוק
חשבון הפרסום בפייסבוק – ADS MANAGER – מאפשר לפרסם מוצרים או שירותים למשתמשים התואמים את המאפיינים הנתונים: הם גרים במיקום הרצוי, מתעניינים בנושאים מסוימים, מנהלים אורח חיים מתאים.
כך אתם יכולים להציג את ההודעה שלכם רק למשתמשים שסביר להניח שיתעניינו בהצעה.
כיצד הפייסבוק קובע אילו מודעות להציג?
כאשר אתם מפעילים פרסום בפייסבוק, אתם מתארים את האנשים שאתם רוצים להציג בפניהם את המודעה. לדוגמה, גברים מירושלים מגיל 20 עד 30 שמתעניינים בספורט.
מפרסמים רבים אחרים מתחרים על תשומת הלב של אותם אנשים.
כאשר אחד מהמשתמשים המתאימים פותח את פייסבוק, אינסטגרם או מסנג'ר, המערכת בוחרת איזו מכל המודעות האפשריות – שלכם ושל המתחרים – להציג לו. לשם כך היא עורכת מכירה פומבית.
פייסבוק מחפשת להציג לא את המודעות שפשוט ירוויחו יותר כסף, אלא את זו שתועיל לכל המשתתפים: המערכת, המפרסם והמשתמש. לכן, מודעות מוערכות לפי שלושה קריטריונים: הצעת מחיר, חיזוי תדירות ואיכות המודעה. כתוצאה מכך, המשתמש רואה את המודעה שמקבלת את הציון הגבוה ביותר שהתבסס על סיכום הקריטריונים.
פייסבוק מתייחסת ברצינות למדיניות הפרסום.
להלן מספר כללים שכדאי לעקוב אחריהם:
-
פייסבוק מעריך לא רק את המודעה עצמה, אלא גם את העמוד או את האפליקציה אליה הוא מוביל. אם דף הנחיתה שלכם אינו תואם את המודעה או מדיניות המדיה החברתית – המודעה שלכם תידחה
-
חל איסור להתייחס למאפיינים האישיים של המשתמש בפרסומות. כלומר, לא ניתן לציין מין, גזע, דת, נטייה או גיל. לדוגמה, מודעה "ייעוץ לדיכאון" תתמתן, אך "נמאס לך מדיכאון? בקש עזרה" – לא, כי זה יכול להתייחס לאפיון של אדם
-
פרסומות חייבות לציית לחוקים המקומיים. אינכם יכולים לפרסם טבק, תרופות עם מרשם, כלי נשק, משכנתאות ושיווק רשתי. פרסום בתי מרקחת מקוונים או מטבעות קריפטוגרפים אפשרי רק באישור מראש ובכתבמפייסבוק
-
אסור שהמודעה תכיל קליקבייט, תוקפנות או הצהרות מטעות. אפליה, איומים, הונאה וניבול פה אינם מקובלים
-
תוכן מיני פרובוקטיבי אסור בפרסומות. אתם לא יכולים להשתמש בתמונות עם אנשים ערומים, גם אם עירום משתמע
הזמנת פרסום בפייסבוק או התאמה אישית שלו רלוונטית לכל עסק. הכי חשוב לגשת לעניין הזה מודעים ומוכנים. השתמשו בכל הכלים הזמינים שפייסבוק מעמיד בידינו.